העוצמה של הטמעת המסרים בשיווק

Untitled design (49)

אז הגעתם למצב שאתם מגייסים מאות לידים ביום לצוותי המכירות שלכם – אבל משהו עדיין לא עובד. בכל שיחה אנשי המכירות שלכם צריכים להסביר – מי אתם, מה המוצר, איזה בעיות הוא פותר, למה אתם ולא המתחרים?
האתגרים האלה הם לא הבעיה עצמה – הם רק הסימפטום לפעולה קריטית שאתם כנראה לא מבצעים, או לא מבצעים מספיק (או מספיק טוב) בשיווק שלכם. הפעולה הזו היא הטמעת המסר השיווקי שלכם בקרב קהלי היעד שהגדרתם לעצמכם.

הטמעת המסרים בשיווק שלכם היא פעולה קריטית ומכריעה בכל מה שקשור להנעת המכירות ולהגברת צמיחה עסקית. כשאתם משקיעים בהטמעת המסרים (הנכונים) – אנשי המכירות שלכם עובדים פחות קשה. ככה פשוט. ככה לדוגמה, נציג מכירות של חברת HOT לעולם לא ידקלם ללקוח פוטנציאלי תסריט שיחה של 10 דקות שמכיל את אודות החברה והסיבות להאמין – לפני בכלל שמתחילים לדבר על המוצר. מהסיבה הפשוטה שהטמעת המסרים השיווקיים שהלקוח צריך "להגיע איתם" לשיחת המכירה – מתבצעת הרבה לפני.

רוצים להגביר את המכירות בעסק שלכם, על "פול" הלידים הקיים? בואו נצלול:

זיהוי המותג ברשת על מנת להגברת מכירות – על ידי הטמעת המסר השיווקי

עקביות זה שם המשחק. ברגע שיש לכם רשימת מסרי הליבה של המותג שלכם ואתם דואגים להציג אותם בכל מהלך שיווקי – זה מייצר עקביות במסרים של המותג. העקביות הזו בסוף הופכת את המותג שלכם לזכיר מאוד בראש של הלקוח הפוטנציאלי – וכאשר הם מזהים אתכם עקב הפעילות השיווקית שלכם, סביר להניח שהם יבחרו בכם על פני המתחרים. והופ – כבר הקלתם על צוות המכירות שלכם בכל מה שקשור לטיפול בהתנגדויות "מתחרים".

ביסוס אמון לקידום מכירות

אמון היא אבן יסוד בכל אסטרטגיה שיווקית. כאשר צרכנים רואים הצעה ברורה ועקבית, הם תופסים את המותג כאמין. עם האמון הזה דווקא כן אפשר לקנות במכולת – כי האמון בקרב הצרכנים לרוב מתורגם אוטומטת לנכונות שלהם לבצע רכישות. תגרמו ללקוחות שלכם להאמין ולבטוח בכם ובהצעות שאתם מציעים להם – והם "ישחררו" אשראי בקלות יותר.

שיפור זכירות בקרב לקוחות קיימים – להגברת מכירה חוזרת (אפ סייל)

כל מי שניהל או מנהל עסק יודע – שעסק צומח מלקוחות חדשים, אבל לא מתקיים עליהם בלבד. אם לקוח חדש לא הופך ללקוח חוזר – הוא לא מחזיר את ההשקעה שהושקעה בפרסום אליו. יש מגוון פעולות שאפשר לבצע כדי להפוך ללקוח חדש ללקוח שמשלם שוב ושוב – ואחת מהם היא פשוט לגור לו בראש. ככל שתדאגו להיות בראש של הלקוח החדש שלכם גם אחרי המכירה – הוא ירכוש שוב. מיותר לציין שהשירות צריך להיות מצויין בשביל זה, נכון? אחרת זה לא יעזור ואפילו עלול לגרום לנזק תדמיתי למותג.

הטמעת המסר השיווקי בכל שלב במסע הלקוח

שיווק מגובש ועקבי הוא קריטי להכוונת הלקוחות הפוטנציאלים לרכישה. אפשר לייצר מסע לקוח שלם לצרכנים הפוטנציאלים בכל נקודת מגע שיווקית עם המותג שלכם ברשת או בכלל. אני ממליצה בחום על ביצוע הפעולה הזו בצורה עקבית ללא פשרות – כיוון שהיא חד משמעית עוזרת לחיזוק החלטת הקנייה של הלקוחות שלכם. וגם מקלה על הצרכנים לעבור מהלך רוח של "מודעות" ל"רכישה". אם לא עשיתם את זה עד עכשיו – שבו והתאימו את בנק מסרי הליבה שלכם לכל שלב במשפך השיווקי, ותהיו מופתעים כמה תקלו את העבודה על אנשי המכירות שלכם.

ה – "end game" – הנעה לפעולה, ומכירות

אף מותג לא עושה שום פעולה במדיה שהיא סתם "ליופי". כולנו בסוף רוצים שירכשו מאיתנו יותר. המטרה העיקרית של הטמעת מסרי ליבה בשיווק היא להניע לפעולה ולהגביר מכירות. מסר מוטמע היטב מתקשר בבירור את הצעת הערך והיתרונות של המותג, ומניע את הצרכנים בצורה חכמה ולא מעיקה לבצע את הפעולה הרצויה (=רכישה). מסרים עקביית מחזקים את ההנעה לפעולה – ומגדילים את אחוזי הסגירה מהלידים שלהם היום.

אז איך מטמיעים אסטרטגיה שיווקית מוכוונת שיווק ומכירות?

כדי ליישם את האסטרטגיה הזו ולהפוך אותה לטקטיקה, תתחילו בהגדרת מסר ליבה אחד ברור ומשכנע המדגיש את נקודות המכירה הייחודיות של המותג שלכם. שלבו את המסר הזה בכל היבט של מסע הפרסום השיווקי שלכם, תוך שמירה על עקביות ואחידות בכל הערוצים. שימו לב שאתם מתאימים את המסר לפלטפורמה – ככה שלא תאבדו את המהות – לא של המסר ולא של הפלטפורמה.

מדידת הצלחה של הטמעת המסר השיווקי

כדי להבין האם המסר השיווקי שבחרתם עובד ונכון לקהל היעד שלכם, ושעבודת ההטמעה שלו היא יעילה – יש למדוד את התוצאות! עקבו אחרי אחוז ההמרה והעלייה שלו במשך תקופה מסויימת – כמו אחוזי שיפור מחודש לחודש. בדקו אחוז עלייה ברכישות חוזרות מלקוחות קיימים בעקבות המהלך. הכי חשוב – שבו עם צוות המכירות שלכם, תדברו איתם – ותשאלו אותם האם השיחות שהם מבצעים הולכות ונהיות קלות יותר. ספוילר – התשובה תהיה כן 🙂

Share the Post:

עוד מאמרים שיעניינו אותך