עולם השיווק הדיגיטלי מתפתח מהר מאוד. ארגונים בכל הגדלים (והסוגים) מחפשים טקטיקות ליצירת מאות לידים חמים, כדי לשפר את המכירות ולהרחיב את העסק שלהם. וזה כאשר ברקע קיימים שפע של כלים וטכנולוגיות להשגת יעדים עסקיים, בפרט ובמיוחד – ליצירת לידים חמים לצוותי מכירות גדולים.
במדריך הזה אנחנו נסקור את כל הטקטיקות שהשתמשתי בהן כדי להחזיר את ההשקעה בפרסום בצורה הטובה ביותר לארגונים שעבדתי איתם, ועל הדרך תקבלו טיפים על איך ליישם את הטקטיקות האלה אצלכם בעסק ולהתחיל לחשוב כמו ארגונים גדולים. בואו נתחיל 🙂
פרסום מותאם אישית לקהל היעד ברשתות החברתיות – ליצירת מאות לידים חמים
כולנו מפרסמים ברשתות החברתיות – גם ארגונים המעסיקים מאות ואלפי עובדים וגם עסקים של בן אדם אחד. אז רגע לפני שאתם מפרסמים את הקמפיין הראשון שלכם ברשת החברתית – שימו לב שיש לכם רשימת מסרים מותאמים אישית לכל אדם שאתם רוצים למכור לו את השירות שלכם. במידה ויש לכם מגוון מוצרים – שימו לב שאתם מפלחים בצורה מדויקת קהל יעד נפרד לכל מוצר – מגדר, גיל, תחומי עניין, חששות, חלומות, כאבים ותשוקות. לאחר שיש לכם תמונת מצב מדויקת שמפרטת את כל המוצרים שלכם וקהלי היעד שאליהם הם מכוונים – תייצרו "בנק מסרים" מותאם אישית – ותתחילו לכתוב לכל אחד מהם באופן אישי 🙂
הטקטיקה הזו מוכחת לא רק בהיותה מנוע לידים במחירים מעולים – אלא גם בדרך ליצירת לידים מאוד חמים ורלוונטיים לשירות שלכם. נסו ולא תתאכזבו.
וובינרים (סמינרים מכוונים) או כנסים פיזיים – הדרך הטובה ביותר לביסוס אוטוריטה ב2024
זה הזמן לנעוץ ביומן 2 או 3 וובינרים או כנסים מקצועיים שתקיימו בלייב במהלך השנה בהתאם לאסטרטגייה העסקית שלכם. באמצעות הוובינרים האלה אתם הולכים להשיג השנה מספר דברים יקרי ערך למותג שלכם:
- דאטה – רשימה טובה ואיכותית של אנשים שמעוניינים בשירות שלכם. כאשר מציעים לאנשים מידע בעל ערך גבוה עבורם, בצורה איכותית – הם שמחים לשתף את המידע שלהם. זו דרך מעולה להתחיל לאסוף רשימות מיילים לניוזלטר שלכם (עליו נדבר בהמשך)
- מודעות וחיזוק המותג – החלום של כל בעל עסק זה לקבל פניות של לקוחות שמתעניינים בשירות שלו וגם מכירים אותו, מאמינים לו, ואפילו מעדיפים לרכוש אותו על פני המתחרים. קיום וובינר או כנס שנותן ערך אמיתי לקהל היעד שלכם יבסס אתכם כאוטוריטה בתחום שלכם, ןיהפוך אתכם לזכירים. בנוסף זו מכונה ליצירת תוכן – סרטונים לרילז, טיקטוק, לערוץ ביוטיוב וכו
- מכירות- כנסים או וובינרים הם אחד המנועים הטובים ביותר למכירות. אנחנו מדברים פה על 30-60 דק' (בכנסים פיזיים לפעמים גם יותר) בהם קהל היעד המזוקק ביותר שלכם נמצא בקשב מלא אליכם. גם אם לא תנסו למכור במהלך שנייה אחת מכל הוובינר הזה – אני מבטיחה לכם שיצאו ממנו כמה לקוחות משלמים ואיכותיים.
ניוזלטרים וסדרות מסרים – כדי לחזק את האמון של הלקוח במותג שלכם
מי שאומר שהשיווק במייל "מת" – לא הצליח עדיין לפצח את היכולת של הפלטפורמה המדהימה הזו. מה זה שיווק במייל? בצורה פשוטה – שליחת מיילים שיווקיים לקהל היעד שלנו (שאישר לנו לעשות זאת). הדרך הטובה ביותר להשתמש בפלטפורמה הזו היא לקחת את בנק המסרים (שיצרנו בסעיף הראשון, זוכרים?) ולייצר ממנה מעין "סדרת" מסרים שתשלח בתדירות מסוימת מהרגע שהפנייה נכנסה למערכות החברה.
איך תעשו את זה בפועל? תאגדו לכם רשימה של 10 נושאים שמתחברים לקהל היעד שלכם ולמוצר שלכם – מייל "ברוכים הבאים", ועוד 9 מסרים שמדברים על המוצר, על הבעיות שהוא פותר, על החלומות שהוא מגשים, עדויות של לקוחות, סיפורי הצלחה, ומידע נוסף שתוכלו לספק ללקוח. כשאתם יושבים לכתוב את הרעיונות לסדרה – שימו לעצמכם בראש את מטרת העל שהיא – לחזק את האמון של הלקוח במותג שלכם.
תקימו פודקאסט או וולוג
לקיים פודקאסט או וולוג שונה מלקיים וובינרים אחדים בשנה, וארגונים גדולים לרוב בוחרים להשתמש בשתי הטקטיקות האלה בו-זמנית. בעוד שוובינר הוא אירוע חד פעמי שמיועד לקהל יעד מצומצם ביותר, פודקאסט ו-וולוג הם דרכים ליצירת תוכן בצורה עקבית – שבועית או חודשית, מה שמתאים לכם.
תייצרו קהילה – הדרך הטובה ביותר לגרום לקהל היעד שלכם להאמין לכם
בשנת 2024 לייצר קהילות שסובבות את העסק שלכם זה כמעט חובה. הצרכנים הישראלים מאז ומעולם העדיפו לצרוך את מה שהסביבה הקרובה שלהם רוכשת. התפקיד של קהילה (בשונה מעמוד עסקי) היא פשוטה – לגרום לקהל היעד שלנו להרגיש שהם חלק חשוב ובלתי נפרד מהמותג שלנו. זו הדרך הכי טובה לגרום לקהל היעד שלנו להכיר אותנו, את התועלות שאנחנו יכולים לתת לו, ואפילו לפעמים להתנסות בשירות שלנו.
בקהילות הסוד הוא לשלב מתן ערך ייחודי ובלתי ניתן ל"החלפה" לקהל היעד שלכם – ובתמורה לקבל מעורבות גבוהה ובסופו של דבר להשיג מכירות. עבודה של תחזוקת קהילה יכולה להיות מורכבת, אבל כאשר תעמדו בפני השקות או כשתרצו לבדוק ביקושים – אתם תגלו שהראשונים שירכשו מכם הם חברי הקהילה שלכם 🙂
שילוב כל הטקטיקות ליצירת מאות לידים חמים ביום – למקסימום תוצאות
חשוב לציין שכאשר יש לכם אסטרטגיית תוכן ברורה ומובהקת שמבוססת על הגדרה מדוייקת של קהלי היעד שלכם – כל הטקטיקטות מעלה יכולות להתקיים במקביל ולהטיס אתכם למטרות שלכם בצורה מדוייקת וריווחית.
כאשר אתם מגדירים את קהלי היעד והמסרים שלכם לרשתות החברתיות, אתם יודעים בדיוק איזה אסטרטגיית תוכן ליצור. כשיש לכם אסטרטגיית תוכן – אתם יודעים לייצר הכל – קמפיינים, וובינרים, סדרות מסרים, נושאים לפודקאסט או לוולוג ואפילו לייצר קהילה מוצלחת שנותנת ערך גבוה ואיכותי לחברים שלה (וגם עושה לכם כסף).
נסו להשתמש בטקטיקות האלה בשיווק שלכם בשנת 2024 ותזכרו – אסטרטגיות השיווק הטובות ביותר הן אלו שמתייחסות ללקוחות בנימה אישית, מציעות להם ערך שייחודי להם ובונות מערכת יחסים ארוכת טווח (כלומר – מעבר לעסקה אחת).